30 nov. 2016

Va oferim gratis

Acum sunt interzise vanzarile “din uşă-n uşă” dar pe vremea cand erau permise aproape zi de zi sunau agentii si ofereau fel de fel de produse – de la electrocasnice mai mici sau mai mari si pana la medicamente “naturiste”. Cel mai adesea aruncam o privire prin vizor si vedeam agitatia agentilor si vecinilor, intelegeam despre ce-i vorba si ignoram – dar sunau vecinii! Lor le deschideam si potop de vorbe navalea asupra mea:
- Nu cumparati si voi asta care… si face si drege si din gem de prune face prune?
- Nu, multumesc – si inchideam, spre dezamagirea lor.
Intr-o zi am mai mult timp si stau la discutii – fata care vindea insista ca primesc gratis o multime de produse… Am refuzat-o politicos (colegul ei vindea ceva unor vecini de pe palier).
- Dati-mi voie sa va spun despre ce e vorba – insista fata.
- Orice ar fi, nu e gratis si oricum nu ma intereseaza.
Ea insista sa-mi puna placa asa ca cedez, dar nu inainte de a o preveni ca nu cumpar.
- Veti primi gratis acest… si acest… si aceasta…. – pe masura ce vorbea scotea cutii dintr-un “sac” si mi le punea in brate (parea ca-i Mos Craciun langa brad, intr-un supermarket). Cateva minute a vorbit si a scos din “sac”. Cand a terminat de descarcat sacul in bratele mele zice: Toate acestea le veti primi gratis daca platiti 2 milioane de lei (inca nu intervenise denominarea) pentru aceasta tigaie minune care…
O intrerup si ii intind toate obiectele:
- V-am spus ca nu cumpar nimic, dar daca ati vrut sa imi explicati…
Doar ca nu m-a injurat, cand a luat, aproape cu furie, obiectele si le-a pus inapoi in “sac” – ajutata de colegul care a reusit sa vanda “tigaia minune”. Abia nimerea “sacul” de suparata ce era.
Dar i-am zis! Nu poate zice ca nu i-am zis!

Din acea zi vecinii n-au mai insistat sa sune la noi si tot din acea zi “ai mei” nu m-au mai lasat sa vorbesc cu “agentii de vanzari”. Si, totusi, intr-o zi (acum cativa ani) a sunat pe telefonul fix o fata si a cerut cu X (titularul de contract) si pentru ca X nu era disponibil a zis ca-mi poate spune si mie de ce a sunat si… am tot stat la telefon, discutand despre nu mai stiu ce oferta aveau ei (nu de telefonie), desi i-am spus si acesteia ca nu ma intereseaza nici sa cumpar, nici sa vizionez, nici sa vin la prezentare. Cred ca o jumatate de ora mi-a vorbit si eu ziceam din cand in cand “nu, multumesc”. La final am intrebat-o de unde are numarul de telefon (a tacut) si i-am solicitat sa stearga din baza de date si numele si numarul de telefon, avand dreptul sa cer asta (si) conform legii 677/2001 plus ca era o comunicare comerciala pe care nu am solicitat-o si care nu ma interesa.

Puteam sa termin repede convorbirea dar… de ce s-o fac? Mai bine sa stie ca la acel numar raspunde o “dusa” care ii lasa sa vorbeasca si zice “nu”.
Stiu ca aceasta e munca lor: sa convinga oamenii sa cumpere, sa mearga, sa alea-alea si imi pare rau ca unora le-am cam stricat ziua… dar nu suntem obligati sa pierdem timp la telefon doar pentru ca ei insista (agresiv uneori) si noi stim ca nu vrem. Cat e de greu sa priceapa ca mai sunt si oameni care daca au spus “nu” raman la “nu”?

Nici cand sună telefonul fix nu mai am “voie” sa raspund. Glumesc! Am voie. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu