28 iun. 2013

M-am indragostit de tine pentru ca esti vesela

- De tine m-am îndrăgostit pentru că ești mereu veselă, dai valoare reală faptelor și lucrurilor, nu ești geloasă, ești de gașcă și prietenoasă cu toată lumea, spui lucrurilor pe nume și nu te ascunzi pe după deget; pentru că ești ambițioasă și obții ceea ce îți dorești și nu te fandosești m-am îndrăgostit de tine.

Minunată teorie, minunate cuvinte la sufletul ei ajung, prin urechi. Ce bine că mai există și alți oameni care nu iau totul în tragic și nu se revoltă împotriva a ceea ce nu pot schimba. Îl iubește pentru ceea ce este, pentru cum este și pentru cum gândește.
Viața e armonioasă, întâlnirile minunate și discuțiile animate, fără măști și fără echivocuri. Șase luni de armonie, fără cuvinte gândite și nerostite, fără reproșuri și fără ascunzișuri.
- Iubitule, m-am înscris la facultate.
- Foarte bine ai făcut; dar de ce?
- Pentru că vreau să știu mai multe, mai aprofundat; pentru că am mai multe șanse să obțin un loc de muncă mai bine plătit, să fiu total independentă financiar, să pot plăti excursii în țară și în străinătate, să pot face donații substanțiale… să am o pensie mai mare la bătrânețe.
- Dar ce sens are să ai studii superioare dacă am eu?
- E în regulă că ai și e în regulă dacă vei susține examenul de licență. Vom avea amândoi studii superioare finalizate.
- Timp de trei ani nu mi-a trebuit diploma așa că nu văd de ce s-o obțin tocmai acum. Am avut un post de director – trecut în carnetul de muncă – deci nu îmi permit să accept ceva mai puțin decât un astfel de post. Chiar dacă nu lucrez de aproape un an, când se termină ajutorul de șomaj găsesc repede ceva.
- Perfect! Pentru mine va fi mai simplu și te voi putea susține. Abia aștept să înceapă cursurile!
…………
- Și pe cine ai colegi de grupă la facultate?
- Înca nu îi cunosc prea bine… M-am apropiat de vreo două fete…
- De bărbați nu? La facultățile private se înscriu oameni cu bani, se deschid noi oportunități și pentru tine…
- Pentru că au alții bani?!? N-am treabă cu banii lor! În plus, se pot înscrie și cei care nu au bani: au dreptul la burse sociale și de merit…
- Da, sigur. Un bărbat cu bani te poate amăgi: te conduce cu mașina, îți mai aranjează un examen…
- Nu prea înțeleg ce înseamnă la tine “cu bani”… Și unul pe care nu-l dau banii afară din casă poate avea mașina. Nu vreau o diploma luată cu bani! Iar dacă un coleg mă conduce acasă cu mașina înseamnă doar că e amabil…
- Sigur! Așa vrea să pară, dar urmărește să te răstoarne.
- Nu vorbești serios! râde ea. Tu așa ai face?
- Eu, nu, categoric, dar alții așa fac. Ești frumoasă, mulți ar vrea să fie cu tine măcar o tură…
- Crede-mă, nu e cazul! Si nici naivă nu sunt!
…………
- De ce ești așa veselă? Tocmai ți-am spus că e ultima lună când iau ajutorul de șomaj.
- Sunt veselă pentru că s-a terminat sesiunea de examene și nu am restanțe! Și sunt veselă pentru că se termina cu șomajul și îți vei recâștiga independența financiară, vei putea face ceea ce ți-ai propus în tot acest timp! E motiv de veselie; nu?!
- Ce naiba! Tu chiar nu poți lua nimic în serios? Mereu râzi, ești veselă, ca și cum n-ai avea nicio grijă pe lume! Poate e cazul să fii puțin mai serioasă, mai responsabilă!
- Dar buna dispoziție nu exclude asumarea răspunderilor!
- Sigur! Mereu vrei să ieșim, te întâlnești cu amicii, acum și cu unii colegi… Mergi la ei, vin la tine…
- Dar și tu te bucuri de companie! Nu știam că te deranjează…
- Nu mă deranjează, doar că n-ai zis nimic când la ultima petrecere am dansat cu mai toate colegele și amicele tale… Să înțeleg că nu-ți pasă dacă rămân cu tine sau dacă plec?
- Înseamnă că țin la tine, vreau să îți fie bine și am încredere în tine! Dacă ai vrea să pleci nu te-aș putea reține!
- Adică, n-ai lupta să rămân cu tine?
- Cum să lupt? Dacă vei dori să pleci cum te-aș putea reține? Să plâng? Să arunc cu obiecte? Să ameninț cu sinuciderea? Dacă vei dori să pleci înseamnă că nu mai simți nimic pentru mine și ar fi păcat să îți stau în cale! Pentru că țin la tine te-aș lăsa să pleci, să îți găsești fericirea dacă lângă mine nu o ai. În caz contrar aș da dovadă de egoism! N-ar avea farmec să știu că ești lângă mine pentru că vreau eu și nu pentru că vrei tu…
- Consider că dacă nu ești geloasă nu prea ții la mine, așa cum te lauzi. Iar faptul că nu mi-ai reproșat nimic când am dansat cu altele, când am ieșit numai cu prietenii înseamnă că vrei să scapi de mine…
- Greșești, să știi! Înseamnă că am încredere în tine și am încredere în femeile care îmi sunt prietene. M-ar durea sufletul să fiu înșelată de o prietenă, dar cu sau fără încredere se va întămpla una sau alta așa că prefer să am încredere. Decât să trăiesc fără a avea încredere în oamenii pe care îi numesc prieteni mai bine risc să fiu rănită. M-ar durea sufletul dacă pleci dar nu te-aș forța să rămâi lângă mine! N-ar fi cinstit să fac așa ceva în numele Iubirii. Iubirea trebuie să fie reciprocă în cuplu, nu unilaterală, dacă vrem să ne fie bine.
………..
- Iubito, am întalnit pe altcineva. Țin foarte mult la tine dar faptul ca ești frumoasă îi determina pe ceilalți să se dea la tine și, la un moment dat, vei ceda presiunilor și mă vei înșela. Ești prea frumoasă pentru a-mi fi soție. Am nevoie de încrederea că soția mea e numai a mea, nu și femeia altora, care să râdă în spatele meu. Sunt prieteni care îmi tot spun cât ești de frumoasă, de veselă, de isteață și cât de norocos sunt! Eu nu mă văd norocos, ci înțeleg că ei abia așteaptă ca tu să cedezi presiunilor și să mă înșeli. Când merg cu tine undeva atragi imediat toate privirile și atenția tuturor se îndreaptă către tine. Vei termina facultatea și vei intra în cercuri de oameni fandosiți, cu bani, care vor trage de tine și vei uita de mine la un moment dat.
Adio.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu